Spoluzakladateľ a výkonný riaditeľ InoBat Auto Marián Boček upozornil,
že dohoda je významným krokom, ktorý spojí Slovensko a Česko na ceste k
postupnej elektrifikácii dopravy. "Pre európsky automobilový trh je
to veľký úspech. Tešíme sa na spoluprácu so SOR, budeme partneri v celom
procese, od dizajnu batérie až po finálnu dodávku, pričom pôjde o
kompletný reťazec výskumu, vývoja a produkcie, a to všetko presne podľa
potrieb nášho zákazníka," uviedol Boček.
Počas roku 2021 plánuje InoBat vývoj vhodnej batérie, v roku 2022 by ich
v pilotnom teste mali vyskúšať na dvoch autobusoch. Od roku 2023 ráta
Boček s plným nasadením batérie pre SOR, pričom na slovenských a českých
cestách by tieto batérie mali poháňať viac než 100 autobusov.
SOR vyrába v Česku mestské a medzimestské autobusy už viac ako 25 rokov a
vyváža ich do ďalších 12 európskych krajín. Pre InoBat Auto ide pritom o
prvé zverejnené komerčné partnerstvo. Batérie, ktoré bude spoločnosť
vyvíjať a vyrábať vo svojom R&D centre vo Voderadoch, sú výsledkom
použitia takzvanej High-Throughput Processing (HTP) platformy, ktorá
bola vyvinutá americkou spoločnosťou Wildcat Discovery Technologies,
technologickým partnerom InoBat. Táto patentovaná technológia umožňuje
nájsť správne chemické zloženie batérie pre akékoľvek elektrické
vozidlo, presne podľa požiadaviek a špecifikácií cieľového zákazníka.